Home > Sportspecifieke training > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                       
 
 
 

SWISS BALL TRAINING TER ONDERSTEUNING BIJ SPORTSPECIFIEKE TRAINING


 

 

Reminder about the core muscles;

 

Elke beweging van je lichaam begint bij de rompspieren en omdat deze spieren allemaal met elkaar in verbinding staan

is het dus heel belangrijk dat deze spieren goed kunnen samenwerken. Er moet sprake zijn van een goede en sterke

balans voor meer kracht en explosiviteit en zo kunnen er geen beperkingen ontstaan. Door de beperkingen in het

lichaam is de kans op een blessure groot omdat je niet goed en efficiŽnt kunt bewegen terwijl je dit toch doet.

 

De rompspieren bestaan uit de bilspieren, heupspieren, hamstrings, buikspieren en rugspieren en deze spieren staan

allemaal met elkaar in verbinding. Voor een sterk lichaam van waaruit krachtige en explosieve acties kunnen ontstaan

moet er een optimale samenwerking zijn tussen deze spieren!  

 

Zonder sterke rompspieren word het een heel moeilijk verhaal om Łberhaupt een sterk lichaam te krijgen!

 

De rompspieren zijn een belangrijk onderdeel voor een sterker lichaam en daar moet de nodige juiste aandacht aan besteed worden.

 

Het is van groot belang om een sterke romp te hebben, die zowel voldoende stabiliteit als mobiliteit biedt. De spieren waaruit de romp

(core unit) bestaat stabiliseren de wervelkolom vanaf je bekken helemaal tot aan je nek en schouders. Ze zullen ervoor zorgen dat de

armen en benen explosieve bewegingen kunnen maken. Alle explosieve bewegingen beginnen vanuit de core unit en nooit vanuit de

armen en/of benen zelf. Vlak voor elke beweging vanuit de armen en/of benen moeten de core spieren zichzelf aanspannen en

zorgen voor stabiliteit in je lichaam. Als deze spieren niet sterk genoeg zijn of niet voldoende ontwikkeld zijn gaat het aanspannen

te langzaam.

 

Core strength & stability training zal ervoor zorgen dat je harder kunt rennen, dat je hoger kunt springen en dat je bij lichamelijk

contact beter in balans kunt blijven. Core strength & stability training is de basis voor explosieve bewegingen, snelheid, behendigheid,

wendbaarheid, balans en coŲrdinatie. In hoeverre je bovenstaande kwaliteiten beheerst bepaald in grote delen de prestatie tijdens een

wedstrijd.

 

Sportspecifieke core strength & stability training zorgt voor het vergroten van je vermogen om snelheid te maken, een efficientere

manier van kracht gebruiken, een verminderde kans op blessures, een verbeterde vermogen om snel van richting te veranderen,

verbeterde balans, een verbeterde samenwerking tussen de spiergroepen en een sterkere houding.

 

De swiss ball is een tweede fase in core strength & stability training...

 

De swiss ball is een perfect trainingsmiddel bij sportspecifieke training om de rompspieren te versterken.

 

 

 

De oefeningen waarbij je gebruik maakt van de swiss ball kunnen perfect in de trainingen worden geÔntegreerd.

 

De swiss ball als onderdeel van de training is een vrij nieuwe vorm van training maar wel een die zeer effectief is!

 

Door met de swiss ball te trainen krijg je sterke buikspieren, sterke onderrugspieren en sterke bilspieren maar door het

onstabiele karakter van de swiss ball worden tijdens het trainen ook met name de houdingsspieren flink aan het werk gezet.

 

Met de swiss ball kun je dus veel verschillende oefeningen doen voor met name de buikspieren en onderrugspieren om naast

kracht ook balans en coŲrdinatie te trainen. Het trainen met de swiss ball voegt een extra dimensie toe aan de krachttraining

en vergroot het atletisch vermogen van sporters. Nog een extra voordeel van de swiss ball is dat je een groot aantal oefeningen

die je normaal gesproken op een fitness bank uitvoert ook kunt uitvoeren op een swiss ball; door het onstabiele karakter van de

swiss ball spreek je nog meer spieren aan om je lichaam in balans te houden tijdens het doen van deze oefeningen.

 

 

SWISS BALL PACK INCL. TRAININGSSCHEMA'S

 

 

// Everlast/Pure2Improve anti-burst swiss ball, 65/75 cm inclusief pomp

 

// Trainingsschema, fase 1 Persoonlijk trainingsschema basis kracht m.b.t. core strength training inclusief periodieke test

 

// Trainingsschema, fase 2 Persoonlijk trainingsschema met de swiss ball inclusief periodieke test

 

// Trainingsschema, fase 3 Persoonlijk trainingsschema met de swiss ball inclusief periodieke test

 


 

Ä 49,95 // incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van het swiss ball pakket:

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit pakket te willen bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van de schema's; waarna u binnen 2-3 dagen het gehele programma zal ontvangen.

De trainingsschema's worden zowel per post als per e-mail in .pdf formaat verstuurd.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit BelgiŽ een bestelling te plaatsen

 
 
EVERLAST SWISS BALL EN AB WHEEL INCL. PERSOONLIJKE TRAININGSSCHEMA'S

 

 

Als hierboven maar nu inclusief Everlast ab wheel; klik hier voor meer info over de ab wheel

 


 

Ä 69,95 // incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van het ab wheel/swiss ball pakket:

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit pakket te willen bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van de schema's; waarna u binnen 2-3 dagen het gehele programma zal ontvangen.

De trainingsschema's worden zowel per post als per e-mail in .pdf formaat verstuurd.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit BelgiŽ een bestelling te plaatsen

 
 
AB WHEEL INCL. PERSOONLIJKE TRAININGSSCHEMA'S

 

 

// Ab Wheel 'Everlast'

 

// Warming up programma

 

// Trainingsschema 1 - Fase 1 // week 1 t/m 6 inclusief periodieke test

 

// Trainingsschema 2 - Fase 2 // week 6 t/m 12 inclusief periodieke test

 

// Trainingsschema 3 - Fase 3 // week 12 t/m 18 inclusief periodieke test

 

Bovenstaand programma bestaat uit twee persoonlijke trainingsschema's en is gericht op het ontwikkelen van een sterk lichaam

met een goede rechte houding; de trainingsschema's bestaan uit effectieve oefeningen die zorgen voor sterke buikspieren en sterke

rugspieren, kortom een sterke romp. Daarnaast bevat dit programma geen nutteloze crunches en sit up's die zeer slecht voor de nek

en wervelkolom zijn.

 

Het programma is gericht op een sterk lichaam en zorgt voor een perfecte en sterke lichaamshouding, een sterke basis waar de

(explosieve) bewegingen beginnen, sterke buikspieren en sterke onderrugspieren.

 


 

Ä 49,95 // incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van het ab wheel pakket:

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit pakket te willen bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van de schema's; waarna u binnen 2-3 dagen het gehele programma zal ontvangen.

De trainingsschema's worden zowel per post als per e-mail in .pdf formaat verstuurd.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit BelgiŽ een bestelling te plaatsen

 
 
TRAININGSSCHEMA'S M.B.T. SWISS BALL AANVRAGEN;

 

 

Als je al in het bezit bent van een swiss ball dan kun je ook alleen de drie trainingsschema's aanvragen bij PT Nijmegen.

 

De prijs hiervan is Ä 29,95 inclusief btw en verzendkosten; de trainingsschema's worden binnen 2-3 dagen per mail naar

u toegestuurd. Klik hier om alleen deze trainingsschema's aan te vragen.

 

Klik hier om vanuit BelgiŽ een bestelling te plaatsen

 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL