EFFECTIEVE TRAININGSMATERIALEN EN PERSOONLIJKE TRAININGSSCHEMA'S;

 

PT Nijmegen is gespecialiseerd in het opstellen van persoonlijke en sportspecifieke schema's.

 

Daarnaast is PT Nijmegen leverancier van effectieve trainingsmaterialen van hoge kwaliteit.

 

Naast de aanschaf van de trainingsmaterialen kun je ook bijbehorende trainingsschema's aanvragen.

 

Deze trainingsschema's worden na onderling overleg opgesteld door de trainer van PT Nijmegen.

 

De schema's staan daarbij geheel in het teken van de doelstellingen en van de sport en/of activiteit die beoefend wordt.

 

Deze unieke service zorgt voor effectieve trainingen met resultaat!

 

Uiteraard is de aanschaf van diverse trainingsmaterialen niet zo'n moeilijke opgave maar uit ervaring weet ik dat de problemen

pas enige tijd na de aanschaf ontstaan. Bij veel trainers en/of spelers ontstaat de vraag: 

 

"Hoe ga ik er eigenlijk mee aan de slag om daadwerkelijk tot betere prestaties te komen?"     

 

In het begin lukt het nog wel om wat verschillende oefeningsvormen te doen en bijna altijd vinden de spelers het een leuke oefeningsvorm

en trainingsmethode maar niet veel trainingen later word het saai en wordt niet begrepen dat dit gaat leiden tot betere prestaties!

 

Om resultaten te behalen is het absoluut noodzakelijk dat de trainer over de juiste kennis beschikt en deze kan integreren in een persoonlijk

trainingsschema. De combinatie van het trainingsschema en de trainingsmaterialen zorgen daadwerkelijk voor betere prestaties in de sport

die beoefend wordt.

 
 
read more  
 
 

 

SPEEDLADDER

 

Wil je beginnen met sportspecifieke training om betere prestaties te kunnen leveren?

 

Begin dan met de speedladder,de speedladder is het meest simpele en effectieve trainingsmiddel ter

wereld en wordt gebruikt door toptrainers overal ter wereld.

 

Het is een onmisbaar hulpmiddel bij het ontwikkelen van de laterale en lineaire voetsnelheid van elke

sporter. De combinatie van oefeningen met de speedladder en agility oefeningen zullen helpen om de

snelheid, acceleratie, looptechniek, conditie, been-coördinatie en arm-coördinatie te verbeteren.

 

Het ontwikkelen van snel voetenwerk is een vaardigheid die als doelstelling gespecificeerd kan worden als:

 

"Goed voetenwerk geeft je de vaardigheid om snel te bewegen in alle richtingen"

 

 

 

 
 
 

SPEEDCHUTE

 

De speedchute is een perfecte manier om op een sportspecifieke manier je snelheid, explosiviteit en acceleratievermogen te verbeteren. Tevens zorgt de speedchute ook voor het verbeteren van het uithoudingsvermogen, versnellingen en veranderen van looprichting.

 

Deze manier van trainen zorgt voor een grotere motivatie en het voorkomt dat een training saai word. Daarnaast zorgt de speedchute voor een training met een hoge intensiteit waardoor je meer succes zal boeken!

 

 

 

 
 
 

REACTIE BALL

 

Bij veel sporten is het een onmisbare eigenschap om zo snel mogelijk te kunnen reageren.

 

De mogelijkheid om snel te kunnen reageren om bijvoorbeeld bij de bal te komen is een cruciale eigenschap voor veel sporten. Het trainen en verbeteren van het reactie vermogen is onmisbaar bij explosieve sporten zoals bijvoorbeeld voetbal, tennis, squash, hockey, basketbal, honkbal, rugby, volleybal en atletiek.

 

Reactie snelheid is de mogelijkheid om snel te reageren op bewegende objecten die met de hand gepakt kunnen worden die buiten bereik zijn en waarvoor dus ook snel voetenwerk nodig is, om zo het lichaam in de juiste positie te brengen.

 

 

 

 
 
 

SPEED HURDLES

 

Speed hurdle training is een belangrijk onderdeel in het verbeteren van sportprestatie als de lineaire en laterale snelheid, behendigheid en het uithoudingsvermogen.
 
Deze eigenschappen zijn zeker verder te ontwikkelen en te verbeteren door het trainen met de speed hurdles. Samen met de speedladder zijn de speed hurdles onmisbaar in het programma van een sporter.

 

Oefeningen met speed hurdles zijn gericht op het trainen van specifieke bewegingspatronen. Het trainen van deze bewegingspatronen stelt de sporter in staat om zijn uitvoersnelheid van die specifieke vaardigheid verder te ontwikkelen en tijdens wedstrijden kan zich dit vertalen in een voordeel op de concurrentie; betere prestaties.

 

 

 

 
 
 

AGILITY CONES

 

Agility staat voor de wendbaarheid en voor de kwaliteit van de snelheid die je kunt leveren, vandaar dat deze trainingsvorm een erg belangrijk onderdeel is bij explosieve sporten waarbij een speler snel moet zijn bij situaties die vragen om snelle en vaak onverwachte wendingen.

 

Bij explosieve sporten zoals voetbal, basketbal, hockey, tennis, rugby, squash, ijshockey, handbal, volleybal etc. is het niet heel erg belangrijk om de snelste in een rechte lijn te zijn. Een speler hoeft maar zelden in een lange rechte lijn zo snel mogelijk te rennen en zelfs als dit toch een keer voorkomt dan eindigt deze sprint met een stop waarbij je weer zo snel mogelijk van richting moet veranderen en vervolgens weer een andere richting op moet sprinten!

 

 

 

 
 
 

FOAM ROLLER

 

De foam roller is (nog) niet heel bekend in Nederland maar is absoluut onmisbaar voor elke sporter. Het is een onderdeel van self myofascial release techniek en wordt gebruikt door diverse (olympische) sporters en ervaren trainers en fysiotherapeuten van topniveau.
 
Gebruik van de foam roller zorgt voor een betere flexibiliteit/mobiliteit, een grotere bewegingsuitslag (range of motion), een vermindering van littekenweefsel en verklevingen (knopen), een vermindering van de spierspanning en voor een betere kwaliteit van bewegen.
 
Daarnaast kun je met de foam roller ook effectieve core strength & stability oefeningen uitvoeren voor sterke romspieren.

 

 

 

 
 
 

SWISS BALL TRAINING

 

De swiss ball als onderdeel van de training is een vrij nieuwe vorm van training maar wel

één die zeer effectief is! Door met de swiss ball te trainen krijg je sterke buikspieren, sterke onderrugspieren en sterke bilspieren maar door het onstabiele karakter van de swiss ball worden tijdens het trainen ook met name de houdingsspieren flink aan het werk gezet.

 

Het trainen met de swiss ball als onderdeel van core strength & stability training is een goede en effectieve manier om de rompspieren te versterken en kan overal toegepast worden.

 

De rompspieren zijn voor een sporter heel erg belangrijk omdat elke beweging van je lichaam begint vanuit de rompspieren. Deze spieren staan allemaal met elkaar in verbinding en daarom is het heel belangrijk dat deze spieren goed kunnen samenwerken. Er moet sprake zijn van een goede en sterke balans voor meer kracht en explosiviteit en zo kunnen er geen beperkingen ontstaan. Door de beperkingen in het lichaam is de kans op een blessure zeer groot omdat je niet goed en efficiënt kunt bewegen terwijl je dit toch doet ......

 

 

 

 
 
 

AB WHEEL TRAINING

 

De ab wheel is een zeer effectieve vorm van training voor met name de buik- en rugspieren;

Er bestaan zeer veel apparaten om de buikspieren te trainen maar 99% van deze apparaten is juist slecht voor je lichaam; vooral de wervelkolom en de rugspieren worden veelal verkeerd belast wanneer je gaat trainen met deze apparaten.

 

Veelal heeft dit te maken met het feit dat deze apparaten zich richten op het nabootsen van oefeningen als de sit up en crunch en met deze oefeningen moet je meteen stoppen!!

 

De ab-wheel is één van die zeldzame uitzonderingen, dit is wel een perfect hulpmiddel voor sterke buikspieren; de ab wheel roll out is de oefening die je met de ab wheel kunt uitvoeren en dit is waarschijnlijk zelfs één van de zwaarste buikspier oefening die er bestaat!

 

 

 

 

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL