wAAROM ELKE 6-8 weken een nieuw trainingsschema  ▪  high intensity interval training  ▪  TRAINEN VOOR EEN HOGE VETVERBRANDING

WAT IS DE BESTE OEFENING  ▪  trainen in bewegingsvlakken  ▪  voeding, schema's en energiebehoefte berekening  ▪  THE CHALLENGE

 

 

 

 
 
 

Full body workout; kwaliteit en geen kwantiteit!


 

 

Een full body training is zeker niet alleen voor bodybuilders!

 

Dit wordt vaak ten onrechte gedacht en juist bodybuilders gebruiken deze methode bijna nooit!

 

Het is een goede en zeer effectieve trainingsmethode voor elke sporter mits het trainingsschema

persoonlijk voor je opgesteld is; dit is zeer belangrijk. Een full body trainingsschema werkt bijv ook

zeer goed om veel overtollige calorieën/vetcellen te verbranden;

 

Doelstellingen van een full body training kunnen zijn:

 

Vetverbranding

 

Spiermassa vergroten

 

Spierconditie

 

Onderzoek;

 

Uit vele onderzoeken naar het effect van verschillende vormen van krachttraining blijkt dat de frequentie van de belasting een veel belangrijkere factor is dan het volume, maar wat houd dit precies in? Drie keer per week een setje per spiergroep werkt beter dan op een dag drie setjes voor een spiergroep! Eigenlijk is dit heel logisch; training is niets anders dan een vorm van stress waaraan je lichaam zich aanpast door sterker en groter te worden. Die aanpassing is vergelijkbaar met bruin worden door in de zon te gaan liggen. Het lichaam past zich aan door de huid bruin te kleuren, hierdoor kun je beter tegen de zon. Als ik je zou vragen wat beter is voor iemand die bruin wil worden, een keer per week anderhalf uur in de zon liggen of drie keer per week een half uur, dan zou je zonder aarzeling voor de tweede optie kiezen. Met krachttraining is het precies hetzelfde, frequentie is belangrijker dan volume!
 

Wat is beter?

 

Het idee van de full body training is niet nieuw, sterker nog het is een van de oudste manieren van trainen. Lang voor de splitschema’s, de supersets, de giant sets en de dropsets trainde iedere krachtsporter zijn of haar hele lichaam in een trainings-sessie om dit vervolgens nog twee keer per week te herhalen. Het idee achter een goed opgesteld full body trainingsschema train je een groot aantal spiergroepen tegelijkertijd, hierbij speelt de coördinatie van je lichaam een belangrijke rol, heb je een slechte coördinatie dan word deze namelijk sterk verbeterd.

 

Intra Musculaire Coördinatie;


Coördinatie verbetering in de spier. De spiervezels in de spier gaan beter samenwerken, hierdoor kan de spier meer kracht leveren.
 

Inter Musculaire Coördinatie;


Er is nu een verbeterde samenwerking tussen twee of meerdere spieren. Hierdoor kan je lichaam nog meer kracht leveren, ook leert de spier om meer motorunits tegelijkertijd in te zetten. De sluimerende units, reserve-units, die normaal gesproken nooit mee doen worden nu ook

ingezet als gevolg van een verbeterde coördinatie.

 

Wil je meer explosief vermogen en een atletisch lichaam?

 

Kies er dan voor om te beginnen met een aantal sportspecifieke oefeningen in je trainingschema te integreren; dit zijn de perfecte oefeningen om je lichaamskracht en prestaties te verbeteren. Je traint meerdere spiergroepen tegelijk, daardoor leren de spieren om goed samen te werken  (inter-musculaire coördinatie) en daardoor word je lichaam (spieren) veel sterker en explosiever. Zoals gezegd word er door de meeste sporters veel te veel getraind als een bodybuilder.

 

Wanneer je spiermassa wilt opbouwen of als je sterker wilt worden dan betekend dit niet altijd dat je steeds meer gewicht moet gaan gebruiken. Plyometrische oefeningen zullen ervoor zorgen dat je sterker word en meer spiermassa kan opbouwen als dat je doelstelling is.

Om sterker te worden moet je altijd op een hoge intensiteit trainen, maar dit wil niet zeggen dat je altijd maar zwaarder en zwaarder moet trainen wat betreft het aantal kilo's. Het heeft op een gegevens moment ook geen zin om het aantal kilo's alsmaar te blijven verhogen wanneer de oefeningen te makkelijk zijn geworden. Waarschijnlijk ben je op dat moment ook al veel te lang op dezelfde manier aan het trainen.

 
 
PERSOONLIJK FULL BODY TRAININGSSCHEMA AANVRAGEN;

 

Het persoonlijke full body trainingsschema is gericht op het behalen van de gewenste resultaten;

Bovenstaand schema word uiteraard persoonlijk voor je opgesteld aan de hand van jouw doelstellingen.

Zowel de trainingsmethode als de oefeningen zijn zeer effectief en door de hoge intensiteit zullen doelstellingen gehaald worden.

Alle spiergroepen worden aangesproken en de spieren zullen leren om goed met elkaar samen te werken voor een sterk lichaam, coördinatie.

Met dit trainingsschema ontwikkel je onder andere ook sterke buikspieren zonder gebruik te maken van machines en apparaten.

Dit schema bevat geen nutteloze crunches en sit up's die zeer slecht zijn voor je nek en wervelkolom en waar zeker geen mooie resultaten van te verwachten zijn zeker niet m.b.t. de buikspieren. Het schema is verder ook gericht op sterke (onder)rug spieren; de core unit.

 

Periodiseren; elke 6-8 weken voor blijvende resultaten!
Voor blijvende resultaten is het heel belangrijk om elke 6-8 weken een nieuw en/of aangepast trainingsschema te volgen; wanneer je dit niet doet en je gaat gewoon verder met de trainingen dan zal je lichaam zich aanpassen aan het schema. Het huidige trainingsschema met de daarbij behorende belasting en oefeningen zijn géén uitdaging meer voor het lichaam en daardoor zal dit schema niet verder zorgen voor nog meer resultaat! Dit proces heet periodiseren en een goede periodisering zal zorgen voor de gewenste blijvende resultaten; dit is de sleutel tot succes. Daarnaast is het ook belangrijk om elke keer technisch moeilijkere oefeningen te nemen zodat de spieren steeds sterker worden en nog beter leren om samen te werken waardoor de spiercoördinatie zal verbeteren. Het nieuwe schema moet het vorige schema op een logische manier opvolgen zodat er continu een vooruitgang geboekt kan worden. Het lichaam krijgt zo elke keer weer een nieuwe uitdaging!

 

Er kan een schema worden opgesteld met oefeningen die je in de sportschool kunt uitvoeren of er kan een trainingsschema worden opgesteld met oefeningen die je allemaal thuis kunt doen, zonder gebruik te maken van hulpmiddelen of toestellen.

De trainingsschema's zijn zeer duidelijk door het gebruik van foto's en/of illustraties en bij elke oefening staat een goede uitleg.

 


 

€ 24,95

 

incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van het persoonlijke full body trainingsschema;

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit programma te willen bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van het persoonlijke trainingsschema; waarna u binnen 2 dagen het trainingsschema ontvangt.

 

▪ U ontvangt het schema per post en per e-mail in .pdf formaat.

▪ Mocht u vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit België een trainingsschema aan te vragen; 

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL