EFFECTIEVE BUIKSPIERTRAINING  |  CORE STRENGTH & STABILITY TRAINING  |  RESULTAATGERICHTE KRACHTTRAINING  |  CARDIOTRAINING 

ARCHIEF; BELANGRIJKE INFORMATIE OVER TRAINING  |  PERSONAL TRAINING  |  SPORTVOEDING & VOEDINGSSCHEMA  |  SUPPLEMENTEN

 

Onderrug training; ontwikkel sterke rugspieren    Rompstabiliteit    Persoonlijk trainingsschema    Explosief vermogen    Uithoudingsvermogen

Effectieve training voor vrouwen    Afvallen & vetverbranding    Waarom sporters geen vooruitgang boeken    Kracht x snelheid is vermogen

 

 
 
 
 

Heb ik als sporter supplementen nodig? Ja, omdat je dagelijkse voeding niet voorziet in alle benodigde stoffen. 

Steeds meer mensen ontdekken de waarde van supplementen, want supplementen zijn in een gezonde voeding bijna onmisbaar geworden. Dat komt omdat onze 'gewone' voeding simpelweg tekort schiet in het leveren van alle dagelijks benodigde voedingsstoffen. Ook al eet je heel gezond, dan nog kan je lichaam niet alle benodigde voedingsstoffen uit jouw normale voeding halen! De gemiddelde Nederlander heeft geen evenwichtige voeding, maar zelfs als hij/zij dat wel zou doen dan nog krijgt hij/zij lang niet de benodigde aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vele essentiele voedingsstoffen binnen. Vrijwel de gehele nederlandse bevolking kampt met kleine of grotere tekorten in de voeding aan essentiele vitamines, mineralen en spoorelementen. Deze tekorten zullen onvermijdelijk leiden tot (ernstige) gezondheidsproblemen.

 

 

HET IS GEWOON NOODZAKELIJK 

Als jouw persoonlijke doel is om meer spiermassa op te bouwen dan heb je gewoon meer eiwitten nodig, omdat spiermassa wordt opgebouwd uit eiwitten. Eiwitten zijn namelijk de enige bouwstoffen voor je lichaam. Vitaminen en mineralen heb je als sporter nodig. Vitaminen en mineralen zorgen voor een correcte werking van het hele lichaam. Alle vitaminen en mineralen hebben een eigen functie om iets in je je lichaam te regelen, ze zijn als het ware ieder ergens verantwoordelijk voor. Maar als je een bepaalde vitamine en/of mineraal tekort komt dan wordt ergens in je lichaam iets niet gedaan/geregeld. Zelfs een evenwichtige voeding bevat onvoldoende vitamines, mineralen en spoorelementen.  

 

 

VITAMINES & MINERALEN

Tegenwoordig zitten er bijna geen vitaminen meer in groente en fruit. Het is allemaal volop geindustrialiseerd en bespoten. Een sinaasappel die groen in het vrachtruim gaat en er weken later oranje uitkomt, denk je dat daar nog vitamine C in zit? Als ik die campagnes hoor over hoe gezond het is om groenten en fruit te eten, schiet ik in de lach! Allemaal verkooppraatjes.

 

 

EIWITTEN

Zelfs over het gebruik van extra eiwitten zijn de meningen verdeeld, terwijl eiwitten toch echt de enige BOUWSTOF voor je lichaam is! De meeste artsen zijn zeer gematigd als het gaat over het gebruik van vitaminen en andere preparaten. Maar in hoeverre is de kennis van de arts voldoende om hierover te oordelen? Kent hij jouw persoonlijke behoeften genoeg om je goed te adviseren? Weet hij dat je vier keer per week anderhalf uur intensief aan sport doet? Weet hij dat je een stressige baan hebt en soms een maaltijd moet overslaan? Toch zijn het allemaal belangrijke reden waarom je wel of niet een bepaalde aanvulling moet doen op je voeding.

 

 

Er zijn een heleboel factoren die je dagelijkse behoefte aan voedingsstoffen verhogen, zoals bijvoorbeeld in geval van sportbeoefening, hoge werkdruk, weinig rust, ziekte, roken, alcohol en stress heeft je lichaam een verhoogde behoefte aan voedingsstoffen. In deze, en vele anderen, gevallen kan een voedingssupplement DE oplossing zijn. Daarnaast zijn supplementen een perfect hulpmiddel om je persoonlijke doelstellingen sneller te behalen. 

   

 

PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL