[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                               Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 

        »  Referenties van PT Nijmegen

        »  Trainingsmaterialen; PTN-Sports

        »  Eastside Performance Nijmegen

        »  Mijn visie en werkwijze

        »  Personal training

        »  Online E-Coaching

        »  Tarieven

        »  Persoonlijk schema aanvragen

        »  PT-Nijmegen Training Systems

        »  Archief / A-Z

START HERE;


 

 

Real Training | No Nonsense

 

Welkom op de website van PT_Nijmegen en heel erg bedankt voor het bezoeken hiervan. Mijn naam is Patric Verhoeven en ik ben een zeer

ervaren strength & conditoning trainer en eigenaar van Eastside Performance te Nijmegen. Daarnaast geef ik mijn mening en visie via deze

website en ik schrijf artikelen voor onder andere de Men's Health. Mijn huidige status omschrijf ik bewust niet als fitness-instructeur maar

als strength & conditioning trainer omdat deze omschrijving een veel beter beeld geeft van mijn werkzaamheden als trainer. Voor mijn

complete C.V. kun je terecht op mijn contact pagina en hier vind je tevens een overzicht van mijn overige werkzaamheden.

 

Ik ben voorstander van het terugbrengen van authentieke, effectieve en functionele trainingen met een no-nonsens aanpak! Een goed

ontwikkeld trainingsschema en het trainen naar beweging met gebruik van losse materialen is voor praktisch alle (kracht)sporters de

meest effectieve methode die zal zorgen voor de gewenste resultaten.

 

Ik ben altijd op zoek naar de meest effectieve manier van trainen en daarbij is ook het delen van mijn visie onmisbaar voor de sporters om

resultaat te behalen. Zoals gezegd bevat deze site heel veel informatie en daarom heb ik deze 'start here' pagina gemaakt. Deze pagina is

bedoeld om jou verder op weg te helpen in de zoektocht naar informatie en in dat kader kan ik het aanraden om mijn pagina over training

en over het trainingsschema als een bookmark te maken!

 

Daarbij heb ik een artikel over de sportschool en over de trainer geschreven om jou een beter inzicht te geven in de (unieke) wereld van

de fitness. Ik hoop dat jij na het lezen van deze artikelen beter kan bepalen of er sprake is van een goede professionele sportschool of

trainer want deze zijn er absoluut! Het is alleen heel moeilijk om deze te vinden door de vele rotte appels in deze branche.

 

It's no rocket science, hoewel ...

 

 

Hoewel de wondere wereld van de krachttraining vaak heel erg ingewikkeld is, kan het soms ook heel simpel en eenvoudig zijn;

 

Trek jezelf minimaal 10 keer omhoog en dan kun je roepen dat je de pull up's beheerst. Voordat je op maandag van bankdrukken jouw

nieuwe hobby maakt moet je wel 20 correcte push up's kunnen doen! De bridge is een oefening waarbij je eigenlijk niks doet maar toch

moet je deze twee minuten kunnen volhouden. Doe (voornamelijk) compound oefeningen in plaats van de geļsoleerde oefeningen als

biceps curls en triceps extensions. De moderne en geavanceerde fitness machines zijn prima plekken om het trainingsschema neer te

leggen en die grote leunstoel waarbij je een plaat moet wegduwen kun je beter naar de schroothoop brengen voor een leuk zakcentje.

 

De pec deck is gewoon een grap dus trap er niet in en de training hoef je niet af te sluiten met 10.000.000 crunches want je zit immers

niet op een hernia te wachten! Er moet zeker ruimte zijn voor cardio maar dan anders! Noem het conditioning en sprinten is het spel dat

gespeeld moet worden. Om een training af te sluiten gebruik je een metabolic finisher en 100 push up's binnen 4 minuten is het doel.

 

De Concept II row machine mag gebruikt worden en de 500 meter binnen 2 minuten is ook een finisher. Een dumbbell en/of halter complex

in combinatie met de Prowler is aan te raden voor een hoge intensiteit! Als het nemen van rust een oefening zou zijn dan was dit absoluut

de meest populaire oefening. Maak gebruik van active recovery (fillers) om geen waardevolle tijd in de gym te verspillen aan het niks doen!

 

En vergeet de hele mooie high-tech cardio machines met tv-schermen en een drink-beker-houdertje ... deze zijn niet nodig!

 
 
 

1. Schrijf je in voor de nieuwsbrief

 

Vul uw e-mail adres in om onze nieuwsbrief te ontvangen:

E-mail adres:

 

 
 

2. Ask me a question (Online E-coaching)

 

 

"Er bestaan geen domme vragen?" Aarzel niet, stel direct jouw vraag - info@pt-nijmegen.nl 

 
 
 

3. Download het gratis warming up schema

 

 

Het meest onderschatte onderdeel van de training is absoluut de warm up! Heel veel klachten en blessures ontstaan in een latere fase

vanwege een gebrek aan een (goede) warm up. Daarnaast zorgt een goede warming up er ook voor dat je veel de oefeningen veel beter

kan uitvoeren en dat het lichaam over meer kracht beschikt, er kunnen meer spiervezels worden aangesproken. 

 

De meeste sporters beginnen direct met hun training zonder aandacht te besteden aan een goede warming up en de overige sporters

beginnen meestal met enkele minuten cardio en wat bekende stretch oefeningen ter warming up ... maar hoe kan even fietsen op een

hometrainer en het stretchen van de bovenbeenspieren het lichaam voorbereiden op het leveren van kracht en explosiviteit tijdens

oefeningen als bankdrukken??

 

De warm up is misschien wel het belangrijkste deel van de training, immers als je deze overslaat of wanneer de warming up niet effectief

is dan begin je al verkeerd met trainen vanaf de 1e minuut. - Klik hier voor het gratis warm up schema (rechts klikken, opslaan als)

 
 
 

4. Volg PT-Nijmegen via Facebook & Instagram

 

 

 

www.facebook.nl/ptnijmegen / www.instagram.com/patricverhoeven

 
 
 

5. Wat is jouw doelstelling?

 

 

Uiteraard heeft iedereen eigen redenen om te trainen en deze gaan meestal gepaard met een lijstje vol persoonlijke doelstellingen. Maar om

de gewenste resultaten en deze doelstellingen te kunnen behalen moet je wel over de juiste informatie beschikken. Daarbij is het heel, heel

belangrijk dat je een trainer kunt vertrouwen! Dit is misschien wel de meest belangrijke factor want het is niet alleen een kwestie van de

sportschool binnen lopen, leuke oefeningen kiezen en zo zwaar mogelijk trainen! Dit artikel over zowel jouw doelstellingen als mijn doel-

stellingen is een absolute must read! - klik hier

 

 
 

6. Listen to your trainer (My Blog)

 

 

In de listen to your trainer series geef ik mijn visie over diverse onderwerpen m.b.t. effectief trainen. Dit is tevens mijn blog die ik continu

van nieuwe informatie en artikelen zal voorzien. Er bestaan immers vele misverstanden over het hoe en wat van de krachtsport en vanuit

mijn dagelijkse ervaring geef ik uitleg over diverse onderwerpen. Read it, share it and follow it! - Klik hier

 

 
 

7. Bezoek de startpagina over training

 

 

Hier vind je de meest belangrijke artikelen die ik heb geschreven. Een must-read voor zowel de beginner als de gevorderde sporter omdat

trainen niet makkelijk is maar ook niet moeilijk ... de sleutel tot succes begint bij de juiste informatie en kennis!

 

Trainen is een doelgericht proces gericht op het bereiken van een persoonlijke doelstelling en wanneer je de sportschool binnen stapt kun

je gaan bewegen, oefeningen doen of je kunt gaan trainen. Hoewel deze drie punten voor de meeste mensen heel sterk op elkaar lijken is

er in werkelijk een wereld van verschil! 

 

Bij bewegen en het willekeurig combineren van oefeningen zul je nauwelijks tot geen resultaat behalen! Het is heel belangrijk om te gaan

trainen, dit klinkt heel logisch maar toch gebeurd dit niet veel! Heel veel sporters die trainen in een sportcentrum weten eigenlijk niet eens

waar ze mee bezig zijn, laat staan welke oefeningen ze moeten doen, in welke volgorde en met welke intensiteit.

 

De meeste sporters gaan dus wel naar de sportschool maar ze doen over het algemeen de verkeerde oefeningen en "bewegen" daar met

een te lage intensiteit zodat het helaas niet zal leiden tot mooie en/of gewenste resultaten. Bezoek mijn startpagina over training en daar

vind je meer informatie over trainen. - Klik hier

 
 
 

8. PT-Nijmegen Training Systems

 

 

Naast het opstellen van persoonlijke trainingsschema's en periodiseringen heb ik ook meerdere complete programma's ontwikkeld die jij

kunt volgen in jouw eigen sportschool en/of omgeving. Dit zijn unieke programma's met allemaal een eigen systeem waarin alles stap

voor stap wordt uitgelegd. - Klik hier    

 
 
 

9. Eastside Performance Nijmegen

 

 

Naast mijn werkzaamheden voor PT-Nijmegen ben ik sinds 2009 ook eigenaar van Eastside Performance Nijmegen en dit is een uniek

sportcentrum te Nijmegen. Een no-nonsens trainingsfaciliteit gericht op het behalen van resultaat!

 

De trainingen staan altijd in het teken van persoonlijke doelstellingen en bestaan niet alleen uit krachttraining. Er is ook aandacht voor

kracht, explosiviteit & snelheid, core strength & stability training, flexibiliteit, mobiliteit & stabiliteit en strength & conditioning.

 

Het opstellen van trainingen en persoonlijke trainingsschema's behoort tot onze standaard werkzaamheden/diensten en is slechts een

onderdeel van het complete trainingssysteem. Actieve begeleiding en het geven van uitleg/voorlichting is ook een belangrijk (cruciaal)

onder-deel van het zeer uitgebreide trainingssysteem van Eastside Performance.

 

In het kort zijn de belangrijkste kenmerken van het trainingssysteem het correct aanleren van de oefeningen, het behalen van persoonlijke

doelstellingen, het verhelpen/voorkomen van klachten/blessures en het ontwikkelen van een gezond en verantwoord voedingspatroon.

 

Eastside Performance te Nijmegen is geschikt voor iedereen om te werken aan persoonlijke doelstellingen en deze ook te realiseren.

 

Bij Eastside Performance te Nijmegen kun je terecht voor old-school krachttrainingen gericht op het ontwikkelen van spiermassa

(hypertrofie) of voor high intensity interval training maar ook voor de relatief nieuwe vormen van training als Crossfit en kettlebell

trainingen. Zowel de trainingen als de schema's zijn altijd opgesteld en ontwikkeld naar persoonlijke doelstellingen, belastbaarheid

en ervaring van de sporter.

 

De trainingen bestaan niet alleen uit oefeningen gericht op kracht maar ook uit oefeningen gericht op explosiviteit, snelheid en flexibiliteit

met daarbij aandacht/oefeningen voor de rompspieren en het uithoudingsvermogen. - Klik hier    

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL