SPORTSPECIFIEKE TRAINING VOOR DE JEUGD  ▪  ROMpspieren, flexibiliteit en mobiliteit  ▪  SNELLER EN STERKER WORDEN

KRACHTTRAINING voor kinderen  ▪  Explosiviteit, kracht, wendbaarheid en het reactievermogen vergroten  ▪  TRainingsmaterialen

 

 

 
 

TRAININGSSCHEMA'S VOOR KINDEREN EN JEUGDSPELERS AANVRAGEN;


Bij PT Nijmegen kunt u terecht voor diverse trainingsschema's specifiek opgesteld voor kinderen en jeugdspelers;

Het verbeteren van de motorische vaardigheden staat voorop zodat er een goede basis voor bewegen ontstaat waardoor de prestaties beter worden, de motivatie zal groeien en de kans op een (chronische) blessure word veel kleiner. Het lichaam word sterker en explosiever, het reactievermogen gaat omhoog en het uithoudingsvermogen word op een sportspecifieke manier vergroot.

De trainingsschema's staan geheel in het teken van de persoonlijke doelstelling en/of ter ondersteuning van de sport die jij beoefend zodat je betere prestaties kunt leveren tijdens wedstrijden en trainingen. Het risico op een blessure zal ook aanzienlijk kleiner worden bij het volgen van een goed sportspecifiek schema. Het sportspecifieke trainingsschema word naar persoonlijke doelstellingen opgesteld en zal nooit de sport op een negatieve manier beïnvloeden. Uiteraard kan het schema ook worden opgesteld voor het gehele team.

 

 

BELANGRIJKE KENMERKEN VAN DE PERSOONLIJKE & SPORTSPECIFIEKE TRAININGSSCHEMA'S;

Doelgericht en persoonlijk trainingsschema met effectieve oefeningen waardoor een intensieve training zal ontstaan.

U ontvangt geen standaard trainingsschema, maar een persoonlijk opgesteld trainingsschema aan de hand van uw doelstellingen.

Het trainingsschema  bestaat uit effectieve oefeningen en een doelgerichte trainingsmethode.

Het schema bevat bij elke oefening een goede uitleg en is visueel ook duidelijk door het gebruik van foto's.

Nadat u het schema heeft ontvangen is het uiteraard altijd mogelijk om het trainingsschema nog aan te passen. 

Persoonlijk contact is altijd mogelijk via telefoon of e-mail maar ook uiteraard op locatie in Nijmegen.

Mijn begeleiding stopt NIET zodra ik het schema heb verstuurd; u kunt altijd geheel kosteloos bij mij terecht tijdens uw trainingen.

Voor blijvende resultaten is het wel heel belangrijk om het schema na 6-8 weken aan te passen en/of te vernieuwen.

 

 

ZIE JE DOOR DE BOMEN HET BOS NIET MEER? ...... ONTVANG GEHEEL GRATIS PERSOONLIJK ADVIES;

Er zijn heel veel verschillende mogelijkheden en je moet inderdaad niet zomaar willekeurig ergens beginnen; naast de sport die je beoefend is uiteraard de persoonlijke doelstelling het belangrijkste aspect. Hier begint ook het opstellen van een goede periodisering omdat je ook rekening moet houden met de sport die je beoefend, de trainingen en wedstrijden.

Hieronder zie je de verschillende mogelijkheden maar je kunt uiteraard geheel vrijblijvend eerst contact met mij opnemen voor een persoonlijk advies afgestemd op jouw situatie; info@pt-nijmegen.nl of bel naar 024-3661489 voor persoonlijk contact.

Met vriendelijke groet, Patric Verhoeven, Nijmegen

 
 
SPORTSPECIFIEK TRAININGSSCHEMA VOOR JEUGDSPELERS INCL. DVD SPARQ YOUTH TRAINING;

   

Bij PT Nijmegen kunt u terecht voor een persoonlijk, sportspecifiek trainingsschema specifiek gericht op jeugdspelers;

Het verbeteren van de motorische vaardigheden staat voorop zodat er een goede basis voor bewegen ontstaat waardoor de prestaties beter worden, de motivatie zal groeien en de kans op een (chronische) blessure word veel kleiner. Het lichaam word sterker en explosiever, het reactievermogen gaat omhoog en het uithoudingsvermogen word op een sportspecifieke manier vergroot.

 

Bij de oefeningen uit het trainingsschema hoeft geen gebruik te worden gemaakt van gewichten of ander krachtapparatuur;

Alle oefeningen zijn uit te voeren op bijvoorbeeld een grasveld of op een atletiekbaan.

Het trainingsschema zorgt ook voor een verbetering van het uithoudingsvermogen op een sportspecifieke manier.

 

 

Het gehele trainingsschema bestaat uit de volgende onderdelen:

 

▪ Warm up schema : Spier activatie programma voor een goede flexibiliteit en mobiliteit
▪ Plyometrische training : Oefeningen voor het vergroten van de kracht en de explosiviteit
▪ Speed training : Oefeningen voor meer snelheid, zowel startsnelheid als sprintsnelheid
▪ Agility training : Oefeningen voor een betere en grotere wendbaarheid
▪ Reactie training : Oefeningen voor een beter en sneller reactievermogen
▪ Quickness training : Oefeningen voor de 1e fase snelheid
▪ Core strength training : Oefeningen voor de rompspieren

   

De schema's worden opgesteld aan de hand van uw doelstellingen en/of de doelstellingen van het team.

Het schema is zeer duidelijk doordat er gebruik wordt gemaakt van foto's, een zeer duidelijke uitleg en eventueel videobeelden.

Alle oefeningen uit het trainingsschema kunnen op het veld of in de zaal worden uitgevoerd, zonder gebruik van hulpmiddelen.

De trainingsschema's worden zowel geleverd per e-mail (.pdf) als per post.

Ondersteuning/advies per e-mail/telefoon is uiteraard mogelijk; geheel gratis. 

 

 

Compleet trainingsschema voor jeugdspelers;
SPARQ training inclusief dvd en spier activatie schema & warm up schema* 
€ 49,95

 

 

Bestelwijze van een persoonlijk trainingsschema; sportspecifiek voor jeugdspelers incl dvd:

Klik op bovenstaande button om een trainingsschema aan te vragen of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft bovenstaand programma specifiek voor jeugdspelers te bestellen. U kunt ook eerst een mail sturen met uw wensen en/of doelstellingen omdat er zeer veel mogelijkheden zijn om op een sportspecifieke manier te gaan trainen. Ik zal zo snel mogelijk contact met u opnemen om na onderling overleg het programma aan de hand van persoonlijke doelstellingen op te stellen.

 

Het trainingsschema met de dvd wordt opgestuurd per post en u ontvangt het schema per e-mail in .pdf formaat.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen; info@pt-nijmegen.nl

 

Klik hier om vanuit België een trainingsschema aan te vragen; 

 

 

* De spier activatie en warming up worden heel erg onderschat maar toch zijn dit onmisbare factoren voor een sporter.

De warming up die door de meeste sporters gedaan wordt draagt totaal niet bij aan een goede prestatie, laat staan om een blessure te voorkomen en daarnaast is een goede flexibiliteit en mobiliteit de basis van een sterk en explosief lichaam; als sporter moet je beschikken over zowel een goede flexibiliteit als mobiliteit waardoor je meer snelheid en explosiviteit kunt ontwikkelen tijdens trainingen en wedstrijden.

Klik hier voor meer informatie over blessure preventie, warming up en spier activatie;

 

** De rompspieren zijn een belangrijk onderdeel voor een sterker lichaam en daar moet de nodige juiste aandacht aan besteed worden.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat een goed functionerende romp van een groot belang is voor goede sportprestaties. Het is dus van groot belang om een sterke romp te hebben, die zowel voldoende stabiliteit als mobiliteit biedt. De spieren waaruit de romp (core unit) bestaat stabiliseren de wervelkolom vanaf je bekken helemaal tot aan je nek en schouders. Ze zullen ervoor zorgen dat de armen en benen explosieve bewegingen kunnen maken. Alle explosieve bewegingen beginnen vanuit de core unit en nooit vanuit de armen en/of benen zelf.

 
 
 
SPORTSPECIFIEK TRAININGSSCHEMA VOOR JEUGDSPELERS;

   

Het trainingsschema bestaat uit de volgende onderdelen;

Activatie oefeningen (flexibiliteit & mobiliteit) om de motorische vaardigheden te verbeteren

Effectieve sportspecifieke oefeningen voor meer snelheid en een betere wendbaarheid

Het vergroten van de kracht & explosiviteit

Core strength oefeningen voor sterke rompspieren

 

Bovenstaand trainingsschema zorgt tevens voor een verbetering van het uithoudingsvermogen op een sportspecifieke manier.

   

De schema's worden opgesteld aan de hand van uw doelstellingen en/of de doelstellingen van het team.

Het schema is zeer duidelijk doordat er gebruik wordt gemaakt van foto's, een zeer duidelijke uitleg en eventueel videobeelden.

Alle oefeningen uit het trainingsschema kunnen op het veld of in de zaal worden uitgevoerd, zonder gebruik van hulpmiddelen.

De trainingsschema's worden zowel geleverd per e-mail (.pdf) als per post.

Ondersteuning/advies per e-mail/telefoon is uiteraard mogelijk; geheel gratis. 

 
 
Compleet sportspecifiek programma, inclusief;
Warm up/spier activatie schema*
Core strength trainingsschema, rompspieren 
€ 44,95
 

 

 

Sportspecifiek programma;
SPARQ voor jeugdspelers inclusief spier activatie schema & warm up schema* 
€ 34,95
 

 

 

Sportspecifiek trainingsschema;
SPARQ voor jeugdspelers;
€ 29,95
 

 

Bestelwijze van een persoonlijk trainingsschema; sportspecifiek voor jeugdspelers:

Klik op bovenstaande button om een trainingsschema aan te vragen of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft om bovenstaand programma specifiek voor jeugdspelers te bestellen. U kunt ook eerst een mail sturen met uw wensen en/of doelstellingen omdat er zeer veel mogelijkheden zijn om op een sportspecifieke manier te gaan trainen. Ik zal zo snel mogelijk contact met u opnemen om na onderling overleg het programma aan de hand van persoonlijke doelstellingen op te stellen.

 

Het trainingsschema wordt opgestuurd per post en u ontvangt het schema per e-mail in .pdf formaat.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen; info@pt-nijmegen.nl

 

Klik hier om vanuit België een trainingsschema aan te vragen; 

 

 

* De spier activatie en warming up worden heel erg onderschat maar toch zijn dit onmisbare factoren voor een sporter.

De warming up die door de meeste sporters gedaan wordt draagt totaal niet bij aan een goede prestatie, laat staan om een blessure te voorkomen en daarnaast is een goede flexibiliteit en mobiliteit de basis van een sterk en explosief lichaam; als sporter moet je beschikken over zowel een goede flexibiliteit als mobiliteit waardoor je meer snelheid en explosiviteit kunt ontwikkelen tijdens trainingen en wedstrijden.

Klik hier voor meer informatie over blessure preventie, warming up en spier activatie;

 

** De rompspieren zijn een belangrijk onderdeel voor een sterker lichaam en daar moet de nodige juiste aandacht aan besteed worden.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat een goed functionerende romp van een groot belang is voor goede sportprestaties. Het is dus van groot belang om een sterke romp te hebben, die zowel voldoende stabiliteit als mobiliteit biedt. De spieren waaruit de romp (core unit) bestaat stabiliseren de wervelkolom vanaf je bekken helemaal tot aan je nek en schouders. Ze zullen ervoor zorgen dat de armen en benen explosieve bewegingen kunnen maken. Alle explosieve bewegingen beginnen vanuit de core unit en nooit vanuit de armen en/of benen zelf.

 
 
 
PERSOONLIJK CORE STRENGTH & STABILITY PROGRAMMA AANVRAGEN; O.A. TWEE TRAININGSSCHEMA'S

 

De rompspieren zijn een belangrijk onderdeel voor een sterker lichaam en daar moet de nodige juiste aandacht aan besteed worden.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat een goed functionerende romp van een groot belang is voor goede sportprestaties. Het is dus van groot belang om een sterke romp te hebben, die zowel voldoende stabiliteit als mobiliteit biedt. De spieren waaruit de romp (core unit) bestaat stabiliseren de wervelkolom vanaf je bekken helemaal tot aan je nek en schouders. Ze zullen ervoor zorgen dat de armen en benen explosieve bewegingen kunnen maken. Alle explosieve bewegingen beginnen vanuit de core unit en nooit vanuit de armen en/of benen zelf.

 

 

Trainingsschema gericht op de rompspieren in combinatie met mobiliteit en flexibiliteit;
€ 29,95
 

 

Bestelwijze van het persoonlijke trainingsschema:

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit programma te willen bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van het programma; waarna u binnen 2-3 dagen het programma zal ontvangen.

 

Het trainingsschema word opgestuurd per post en u ontvangt het schema per e-mail in .pdf formaat.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit België een trainingsschema aan te vragen; 

 

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL