S.P.A.R.Q. TRAININGSSCHEMA AANVRAGEN;


 

Het gehele sparq trainingsschema bestaat uit de volgende onderdelen:

 

Plyometrische training : Oefeningen voor het vergroten van de kracht en de explosiviteit
Speed training : Oefeningen voor meer snelheid, zowel startsnelheid als sprintsnelheid
Agility training : Oefeningen voor een betere en grotere wendbaarheid
Reactie training : Oefeningen voor een beter en sneller reactievermogen
Quickness training : Oefeningen voor de 1e fase snelheid
Core strength training : Oefeningen voor de rompspieren

 

Bij PT Nijmegen kun je terecht voor bovenstaand trainingsschema; opgesteld volgens het s.p.a.r.q. principe.

Dit trainingsschema bestaat uit effectieve oefeningen die zorgen voor betere prestaties en veel minder kans op een blessure.

Je lichaam word sterker en veel explosiever, je snelheid en wendbaarheid worden groter, je reactievermogen gaat omhoog en het uithoudingsvermogen wordt op een sportspecifieke manier vergroot.

  

De schema's worden opgesteld aan de hand van uw doelstellingen en/of de doelstellingen van het team.

Het schema is zeer duidelijk doordat er gebruik wordt gemaakt van foto's, een zeer duidelijke uitleg en eventueel videobeelden.

Alle oefeningen uit het trainingsschema kunnen op het veld of in de zaal worden uitgevoerd, zonder gebruik van hulpmiddelen.

Ondersteuning/advies per e-mail/telefoon is uiteraard mogelijk; geheel gratis. 

 

 

Compleet sportspecifiek programma, inclusief;
Warm up/spier activatie schema*
Core strength trainingsschema, rompspieren** 
€ 44,95
 

 

 

Sportspecifiek trainingsschema; sparq training
inclusief core strength trainingsschema** 
€ 34,95
 
 

 

Sportspecifiek trainingsschema; sparq training
inclusief spier activatie schema & warm up schema* 
€ 34,95
 

 

 

Sportspecifiek trainingsschema; sparq training
€ 29,95
 

 

  

Bestelwijze van een sportspecifiek trainingsschema; sparq training

Klik op bovenstaande button om een trainingsschema aan te vragen of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft om een voetbalspecifiek programma te bestellen. Er zijn veel mogelijkheden om voor voetballers een sportspecifiek trainingsschema op te stellen vandaar dat ik zal zo snel mogelijk contact met u zal opnemen om na onderling overleg het programma aan de hand van persoonlijke doelstellingen op te stellen.

 

Het trainingsschema word opgestuurd per post en u ontvangt het schema per e-mail in .pdf formaat.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen; info@pt-nijmegen.nl

 

Klik hier om vanuit België een trainingsschema aan te vragen; 

 

 

* De spier activatie en warming up worden heel erg onderschat maar toch zijn dit onmisbare factoren voor een sporter.

De warming up die door de meeste sporters gedaan wordt draagt totaal niet bij aan een goede prestatie, laat staan om een blessure te voorkomen en daarnaast is een goede flexibiliteit en mobiliteit de basis van een sterk en explosief lichaam; als sporter moet je beschikken over zowel een goede flexibiliteit als mobiliteit waardoor je meer snelheid en explosiviteit kunt ontwikkelen tijdens trainingen en wedstrijden.

Klik hier voor meer informatie over blessure preventie, warming up en spier activatie;

 

** De rompspieren zijn een belangrijk onderdeel voor een sterker lichaam en daar moet de nodige juiste aandacht aan besteed worden.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat een goed functionerende romp van een groot belang is voor goede sportprestaties. Het is dus van groot belang om een sterke romp te hebben, die zowel voldoende stabiliteit als mobiliteit biedt. De spieren waaruit de romp (core unit) bestaat stabiliseren de wervelkolom vanaf je bekken helemaal tot aan je nek en schouders. Ze zullen ervoor zorgen dat de armen en benen explosieve bewegingen kunnen maken. Alle explosieve bewegingen beginnen vanuit de core unit en nooit vanuit de armen en/of benen zelf.

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL