PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA SPECIFIEK GERICHT OP EEN STERKE ONDERRUG


 

 

Al jaren staat rugpijn in de top drie van oorzaken van ziekteverzuim en de herkomst van de rugpijn is vaak niet te achterhalen.

Het is er met de jaren ingeslopen, is een veel gehoorde reden. De diagnose 'a-specifieke lage rugklachten' of 'chronische lage rugklachten' is dan snel gesteld. Speciaal voor mensen met rugklachten heeft PT Nijmegen een programma ontwikkeld.
 
Bij rugpijn ben je vaak geneigd anders te bewegen, bepaalde bewegingen zijn immers pijnlijk en wil je daarom liever ontwijken. Daarbij beweeg je vaak minder om de pijn niet te provoceren. Wanneer deze situatie te lang aanhoudt, neemt de lichamelijke conditie of algemene belastbaarheid verder af. Je herstelt dan niet meer volledig van dagelijkse bezigheden als werken, huishouden, boodschappen doen, sporten, etc. Als gevolg van dit onvolledige herstel wordt het uitvoeren van deze bezigheden steeds moeilijker.

 

Bestaande klachten verergeren en nieuwe klachten kunnen ontstaan. Hierdoor ga je nóg minder bewegen, met als resultaat: de zogenaamde vicieuze cirkel. De werkelijke oorzaak is geen 'overbelasting', maar veelal de geringe belastbaarheid van je lichaam en de angst dat klachten terugkomen. Het sterker maken van je rug doorbreekt de vicieuze cirkel van pijn en minder bewegen, zodat je weer volop aan de slag kunt.
 

Het gehele programma bestaat uit;

 

 Fase 1; hip hinge en squat beweging aanleren

 Fase 2; core strength & stability training

 Fase 3; testing the bridges (bridge en side bridge)

 

▪ Trainingsschema 1 : Week 1 t/m 6
▪ Periodieke test : Na afloop van het eerste schema
▪ Trainingsschema 2 : Week 6 t/m 12
▪ Periodieke test : Na afloop van het tweede schema

 

Bovenstaand programma bestaat uit twee trainingsschema's en is gericht op het ontwikkelen van een sterk lichaam met een goede en rechte houding met een sterke romp. Beide trainingsschema's bestaan uit effectieve oefeningen die zorgen voor sterke buikspieren en sterke rugspieren, kortom een sterke romp voor een sterk lichaam. Dit programma bevat uiteraard geen nutteloze crunches en sit up's die zeer slecht voor je wervelkolom zijn en zeker niet voor de gewenste resultaten. Het trainingsschema wordt opgesteld naar persoonlijke doelstellingen en is zeer duidelijk door het gebruik van foto's en bij elke oefening een uitleg.

 

 


 

 

€ 29,95

 

incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van het persoonlijke trainingsschema:

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit programma te willen bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van het programma; waarna u binnen 2-3 dagen het programma zal ontvangen.

 

Het trainingsschema word opgestuurd per post en u ontvangt het schema per e-mail in .pdf formaat.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit België een trainingsschema aan te vragen; 

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL