[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                  
 
 
 
 
 ▪ Some random stuff I
 ▪ Some random stuff II
 ▪ Some random stuff III
 ▪ Some random stuff IV
 ▪ Some random stuff V
 ▪ Some random stuff VI
  Some random stuff VII
 ▪ Some random stuff VIII

LISTEN TO YOUR TRAINER; HEB JIJ HET? BEN JIJ EEN GAMER?


 

 

Wat je moet weten;

 

What's the key to getting strong, lean and in shape?

 

Having a plan and follow a system!

 

Don't use machines, your body is a machine!

 

Don't think muscles, think movement!

 

Don't think program, think system!

 

It's not just about sets and reps!

 

The goal is to keep the goal the goal and to focus on quality over quantity!

 

A goal without a plan is just a wish ...

 

So if you want to get stronger and leaner, i have just three letters for you: B.I.G. (Butt In Gym).

 

There are 168 hours in a week. If you can't find 3-4 to workout, you are not BUSY, you are CRAZY.

 

Use the 3 letters (B.I.G) and change your life.

 


 

Géén tijd??

 

 

Géén tijd om te trainen bestaat niet!

 

Dat is zelfs de grootste smoes aller tijden en het is onzin!

 

Er is tijd genoeg, alleen trainen heeft op dat moment niet jouw prioriteit!

 

Het is niet één van die dingen waar jij tijd voor wilt maken!

 

Think about this;

 

Er is wel tijd om tv te kijken, er is tijd voor Facebook en internet, er is tijd om te gamen, er is tijd voor vrienden en het sociale leven,

er is tijd voor het lezen van boeken en tijdschriften, er is tijd om uit te slapen, er is tijd voor het bezoeken van restaurants en er is ook

tijd voor uitgaansgelegenheden en jouw favoriete bar voor de vrijdagmiddag borrel! En zelfs President B. Obama, de machtigste man op

onze aardbol, heeft tijd om te trainen ... need i say more?!  

 

Iedereen heeft tijd om te trainen, het heeft alleen niet altijd bij iedereen de (hoogste) prioriteit!

 

In Stop being mr. Nice Guy heb ik ook over dit onderwerp geschreven.

 

Het is informatie die soms hard aankomt maar het is wel de realiteit!

 

Eerlijke en bruikbare informatie om jou te helpen!

 

It's all in the game!

 

Begin met trainen en/of maak tijd om te trainen

 

Blijf altijd trainen, minimaal eens per week = Continuous effort = Sleutel tot succes!

 

 

Voor resultaat moet je gemiddeld drie tot vier keer week trainen maar dat is in de praktijk door diverse omstandigheden niet altijd

mogelijk. Met name het woordje 'gemiddeld' is van groot belang en weegt zwaar!!

 

Blijf altijd minimaal eens per week trainen!

 

Maak gebruik van de continuous effort methode, dat is de sleutel tot succes!

 

Wie betaalt, die bepaalt ... ??

 

 

De stelregel "Wie betaalt, die bepaalt" wordt door steeds meer sportscholen en (personal) trainers gehanteerd maar krijg jij dan

de informatie die je moet horen of krijg je de informatie die je graag wil horen??

 

Inderdaad, meestal het laatste ...

 

Gelukkig krijg je in ieder geval genoeg informatie maar is informatie waar je niks mee kan ook informatie of is deze informatie dan

een fabel? Op internet en vooral op social media word je tegenwoordig overspoeld met informatie en quotes. Daarnaast zijn er de

mooie uitspraken zoals "No (more) excuses" en "Nothing is impossible" en "Success begins at the end of your comfort zone!"

 

Of de Nederlandse variant van "If you always do what you’ve always done, you’ll always get what you’ve always got."

 

Uiteraard is het super-de-super-cool om deze via Facebook te delen maar wat heb je daadwerkelijk aan deze informatie??

 

Inderdaad, helemaal niks!

 

Fitness & Google

 

 

Als jij bij Google gaat zoeken op "fitness quotes" dan ben je de komende maanden wel bezig met kijken en lezen, maar wat zegt dat nu

allemaal?? Wat is het nut hiervan? En wat heb je als normaal mens aan dit soort plaatjes, spreuken en uitspraken?

 

Wederom, helemaal niks!

 

Moet één of andere quote jouw aanzetten tot sporten en/of verantwoord eten?

 

Het is eigenlijk allemaal bla, bla, bla!

 

En dat is de enige uitspraak/quote die nog ergens een beetje nut heeft!

 

Met betrekking tot dit onderwerp is er echt geen ruimte voor discussie!

 

Het is helemaal geen geheim dat je moet sporten, zowel voor een goede gezondheid als voor het kunnen behalen van persoonlijke

doelstellingen, maar toch is het voor veel moderne mensen tegenwoordig een hele moeilijke opgave om dit in dit praktijk te brengen. 

 

Het ontwikkelen van een vaste structuur met betrekking tot trainen en voeding is voor veel mensen zelfs praktisch onmogelijk en dan heb

ik het nog niet eens gehad om deze structuur tot een standaard gedrag te maken zodat je deze over een langere periode vol kan houden.

 

En zoals gezegd helpen deze spreuken daar echt niet bij!

 

Maar ...

 

Maar toch is iedereen continu op zoek naar dat ene "ding" wat zal leiden naar succes en een mooi resultaat!

 

Uiteraard wil iedereen dit altijd binnen twee weken behalen en is iedereen weer zwaar teleurgesteld als ik een eerlijk antwoord geef ...

 

Toch zou ik eigenlijk kunnen zeggen dat "dat ene ding" wel bestaat ... en dat is informatie! 

 

Er is veel behoefte aan duidelijke en eerlijke informatie!

 

 

Je moet niet zes keer per week naar de sportschool! Je moet niet op een lege maag gaan hardlopen! Je moet geen rauwe eieren eten!

Het is niet nodig om elke ochtend gras te drinken! Je moet geen health freak te worden! 

 

Het beeld wat mensen voor ogen hebben om doelstelling te behalen is vaak niet als de werkelijkheid maar ook de doelstellingen

van vele sporters zijn vaak niet realistisch! Daarnaast eet de moderne mens heel slecht en men is aanzienlijk luier geworden.

 

Waar de oermens soms een hele dag moest jagen naar voeding, vaak op een lege maag en met een zwaar calorie-tekort, stappen

wij in de auto en halen we even onze boodschappen in huis.

 

We zitten veel te veel op de bank of achter de computer, trainen/sporten te weinig en hebben constant te veel en te ongezonde

voeding binnen ons bereik. Het gevolg daarvan is dat we snel te veel eten en niet aan genoeg beweging komen.

 

Trainen versus bewegen;

 

 

Trainen en oefeningen doen zijn twee totaal verschillende dingen!

 

Trainen gaat niet over vandaag, morgen of overmorgen.

 

Het gaat over een proces wat ergens begint tot het punt waar je ooit wilt komen.

 

Het hele grote einddoel staat hierin centraal en de geschiedenis leert ons wat voor methoden werken en welke effectief zijn

zodat je die kunt toepassen in de gym.

 

Trainen is ook een leerproces en richt zich op de lange termijn in een bepaalde richting. Deze zal onder andere worden bepaald door

jouw doelstelling en persoonlijke wensen. Dit in tegenstelling tot het doen van oefeningen die jou alleen tijdelijk moe en zweterig maken.

 

Het doen van oefeningen zorgt slechts voor een gevoel van tevredenheid bij mensen die makkelijk tevreden te houden zijn!

 

En met name op de korte termijn!

 

Ben jij een G.A.M.E.R?

 


 

G: Goal Oriented [Doelgericht]


Je kunt niet ergens naartoe werken als je niet weet wat je wil.

 

Gasten die "het" hebben, weten wat ze willen.

 

Ze hebben doelen en dit uit zich in de vorm van zelfvertrouwen.

 

Ze weten waar ze naartoe werken en ze doen wat nodig is om er te komen.

 

Als je niet duidelijk kunt definiëren wat je doelen zijn wanneer iemand je ernaar vraagt, is het tijd om er bij stil te staan en uit

te zoeken wat je wil. Iemand die zijn doelen kent, straalt "het" echt uit.

 

A: Accountable [Verantwoordelijk]


Mensen die "het" hebben zijn verantwoordelijk voor hun eigen acties. Of je nou een sporter bent, een ondernemer, of gewoon

iemand die graag een sportschool wil hebben; als je "het" hebt, geef je anderen niet de schuld. Punt. Als deze jongens een dag

slecht spelen, zullen ze zeggen, "ik speelde slecht vandaag". Ze hebben geen smoesjes.

 

Je zult ze nooit horen zeggen: "Oh, nou, ik heb vannacht slecht geslapen" of "de persoon die me van school moest halen was te laat."

Ze zijn verantwoordelijk voor zichzelf. Altijd. Deze mensen weten, intrinsiek, dat alleen zij verantwoordelijk zijn voor het al dan niet

bereiken van hun doelen. Als zij het verknoeien zullen zij altijd deze verantwoording op zich nemen en verder gaan. Geen schuld,

geen smoesjes.

 

M: Motivated [Gemotiveerd]

 

Zelfgemotiveerd om precies te zijn. Als je "het" hebt, heb je niemand anders nodig om je te motiveren. Je bent niet degene die

een peptalk nodig heeft voor de training en/of wedstrijd.

 

E: Exact [Precies]


Winnaars zijn precies.

 

Om een hoog niveau te bereiken moet je ervoor zorgen dat je bepaalde dingen doet om er te komen.

 

Een coach of een mentor komt hierbij kijken om je te helpen vorm te geven. Sommige gasten hebben "het", maar moeten in de juiste

richting worden gestuurd. Als je een prof voetballer wil zijn, moet je niet trainen om een marathon te kunnen rennen.

 

Concentreer de training niet op dingen die niet belangrijk zijn en/of op dingen die niet kunnen worden toegepast op jouw sport.

 

Je moet precies zijn en precies de dingen doen die je helpen om beter te worden.

 

R: Resilient [Veerkrachtig]

 

Dit is misschien wel het belangrijkste element! De eerste vier onderdelen doen er niet toe als je het niet afmaakt. Mannen en vrouwen

die "het" hebben gaan door tot het einde. Je kunt doelgericht, verantwoordelijk, gemotiveerd zijn en precies de goede training doen,

maar als je stopt wanneer het zwaar wordt, dan heb je "het" nooit gehad.

 

Mensen die het hebben verliezen wedstrijden en raken ook geblesseerd, maar het verschil tussen hen en anderen is dat ze niet dicht-

klappen en juist doorgaan! Altijd en overal! Het leren van een gemaakte fout is (misschien) wel de beste leerschool. Iemand die het

heeft zal hiervan leren en gaat altijd door!

 

Mijn input;

 

Ik heb met talloze sporters gewerkt in veel verschillende sporten en ik kan je vertellen dat de meeste mensen die “het” hebben, een

verhaal hebben. Ze komen over alsof ze de touwtjes in handen hebben, maar als je met ze praat kom je erachter dat ze het heel zwaar

hebben gehad.

 

Ze hebben mogelijk familieproblemen gehad of zijn geblesseerd geweest, maar ze blijven positief en zijn veerkrachtig genoeg om door te

blijven zetten. Die veerkracht wordt hun grootste kenmerk.

 

Het hebben van "het" draait niet om het programma. Ik lees de forums en ik zie mensen online discussiëren of ze voor Jim Wendler's 5/3/1

programma of het "Westside for Skinny Bastards plan" moeten kiezen. Het is uitstekend om goed na te denken over je programma’s, maar

als je "het" niet hebt – als je niet de juiste mentale houding hebt – dan maakt het geen barst uit welk programma je volgt.

 

Er zijn gasten die vele jaren een goed programma doen, maar zijn erg slecht in vorm wanneer ze naar mijn sportschool komen. Ze zijn

zwak en ze zien eruit alsof ze nooit hebben gesport. Ze hebben zichzelf nooit tot het uiterste gebracht. Ze hebben "het" niet!

 

Heb jij "Het" en ben jij een "Gamer" ... ??

 

 

Het draait niet om het programma als de mindset niet goed is!

 

Het draait niet om het materiaal als de mindset niet goed is!

 

Je moet eerst mentaal goed zijn, de gym en het programma komen op de tweede plaats!

 

Joe Defranco (USA)

 

 

Gerelateerde artikelen;

 

The road to succes and the continuous effort methode

 

No more mr. Nice guy!

 

Trust me, i am your coach

 

De sportschool

 

Listen to your trainen en mr. Statham

 

Listen to your trainen en my number 1 rule

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL