[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                
 

 

 

Become big, strong, fast and awesome like a boss!


 

 

Wat je moet weten;

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het vergroten van mobiliteit en

stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers!

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles zonder (chronische)

blessures is een resultaat waar je géén nee tegen zegt!

 

Is het mogelijk om dit resultaat te behalen? Absoluut! Yes sir!

 

Maar om dit succes te behalen zijn de reguliere bodybuilding-achtige split schema's niet de beste optie!

 

En ook vijf keer per week krachttraining middels de hypertrofie methode is niet aan te raden!

 


 

Start with the right tools, add the right instructions and follow the right program;

 

Build a solid foundation and become strong and awesome!

 

 

Hypertrofie training richt zich op het groter worden van de spieren maar deze methode heeft een aantal grote nadelen. Het is een

hele éénzijdige manier van trainen, er ontstaat een gebrek aan kracht, explosiviteit en snelheid bij de sporter, er ontstaat een gebrek

aan flexibiliteit en mobiliteit, het lichaam raakt uit balans, veelal met naar voren gedraaide schouders, de kans op een blessure is heel

groot en tenslotte wordt deze manier van trainen veelal als zeer saai ervaren.

 

Desondanks is dit toch nog steeds de meest toegepaste en populaire methode maar met betrekking tot bovenstaande doelstellingen

is het zelfs één van de minst effectieve manieren van trainen met het grootste risico op (chronische) klachten en blessures.

 

Daarbij moeten de gebruikelijke fitness machines, isolatie oefeningen en pump-work-outs niet de voorkeur krijgen en ook moeten

de trainingen niet per spiergroep worden ingedeeld.

 

Het lichaam moet functioneren als één geheel, als één team, als één machine!

 

It's all about movement.

 

 

Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder klachten en blessures moet je kiezen voor oefeningen die zorgen voor power,

kracht x snelheid, explosiviteit en stabiliteit waarbij het element van conditioning onmisbaar is. Kracht is de basis voor een sterk

lichaam zonder klachten. Maak gebruik van losse materialen en kies voor compound oefeningen als de deadlift, squat, bankdrukken,

de overhead press, de bent over row en de farmers walk.

 

De deadlift, squat en overhead press voor kracht, sprinten voor power, de power clean voor explosiviteit, de farmers walk voor

kracht-uithoudingsvermogen en de rope battle in combinatie met de barbell thrusters ter conditioning. En uiteraard mogen de

oefeningen met het eigen lichaamsgewicht zoals pull up's, chin up's en push up's niet ontbreken in jouw programma!

 

Look good, be strong, be fast and be flexible!

 

 

Het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen en gebouwd voor snelheid en explosiviteit.

 

Sterk zijn is saai als je niet snel en explosief kan bewegen.

 

Sprinten, gooien en springen zijn onmisbaar bij het ontwikkelen van snelheid en explosiviteit.

 

En zonder de benodigde flexibiliteit krijg je al snel fysieke klachten.

 

If you want to look like an athlete, you've got to train like an athlete!

 

Kortom, sterker worden! Meer kracht, snelheid en explosiviteit (power) ontwikkelen! Burn calories! Je verbrandt zeer veel

opgeslagen lichaamsvet en de stofwisseling gaat omhoog. Conditioning zorgt voor het ontwikkelen van spiermassa en voor

de aanmaak van groeihormoon.

 

Het aanspreken van de belangrijke fast-twitch spiervezels en de VO2 max gaat omhoog.

 

Het uithoudingsvermogen zal sterk verbeteren, er ontstaat een ijzersterke conditie en het is goed voor het hart!

 

En dat is immers ook een spier!

 

De voordelen van strength & conditioning training zijn indrukwekkend te noemen en eigenlijk hoef je alleen maar te

kijken naar deze opsomming van voordelen en je weet genoeg!

 


 

Gerelateerde artikelen;

 

The original gym rulez (part 2)

 

The original gym rulez (part 3)

 

Caution! You are doing it wrong!

 

General physical preparedness fase

 

Eerst de techniek, dan de progressie en vervolgens de overload

 

De strength standards & de game changer

 

De grote drie oefeningen voor elke sporter

 

De nummer vier voor elke sporter

 

Sterker worden en spiermassa ontwikkelen

 

Kracht en explosiviteit

 

Warming up

 

Squat en deadlift

 

Rust en herstel

 

De-load week

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL