[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10            
 
 
 

DE FORMULE VOOR EEN KILLER BODY


 

 

Tegenwoordig is informatie overal binnen handbereik middels de nieuwste communicatie technieken en handige apps op onze vele portable

computers. Zeker in de wondere wereld van de fitness, waarin de vele hypes en trends domineren om middels de makkelijkste weg een groots

resultaat te bereiken, is er enorm veel onzin en zijn er ontelbare fabeltjes. Daarnaast draait de marketing divisie van Tel-Sell draait nog steeds op

volle toeren en de supplementen industrie kan de aanvraag van wondermiddeltjes amper aan.

 

Over ieder detail worden enorme discussies gehouden en ook op het wereldwijde web is over ieder onderwerp enorm veel informatie te vinden,

maar soms maken we bepaalde onderwerpen ingewikkelder dan het in werkelijk is en daarom is het af en toe ook tijd voor een simpele benadering.

 

Een Negatieve Energiebalans Ontwikkelen + Krachttraining + (Conditioning - Cardio) = Killer Body

 

 

Als je wilt afvallen dan is krachttraining inclusief het element van conditioning de sleutel naar succes voor wat betreft de training.

 

Krachttraining en conditioning zetten de stofwisseling niet een paar tandjes lager (zoals cardio) maar juist een paar tandjes hoger en

het lichaam verbruikt continu meer calorieŽn. Dus niet alleen als je traint, maar ook als je in de auto zit, op je werkt bent of slaapt.

 

Krachttraining helpt niet alleen om een negatieve energiebalans te creŽren, het zorgt ook voor behoud van spiermassa tijdens het

afvallen. Daardoor blijft je energieverbruik optimaal en blijf je afvallen en ontstaat er een hoge constante metabolisme.

 

Door spiermassa op te bouwen val je nog sneller af en is het makkelijker om na het afvallen op gewicht te blijven. 

 

Met betrekking tot deze doelstelling wordt in de meeste fitnesscentra nog steeds vooral cardio training aanbevolen om het

afvallen te ondersteunen, maar is dat terecht? Niet vanuit mijn visie.

 

Cardio training is niet eens nodig om af te vallen, de energiebalans heeft de leiding en de factor van arbeid moet volgen.

 

Het 'geheim' van een strakke buik zit hem dus vooral in je voeding!

 

Je kunt je elke dag helemaal suf trainen, maar als je daarnaast niet je voeding aanpast zullen jouw buikspieren helaas nog steeds

verscholen blijven onder een laagje vet. Je kunt ook veel beter kijken naar je lichaamssamenstelling met betrekking tot je spier-

massa en vetpercentage dan naar het aantal kilo's op de weegschaal. 

 

Conclusie

 

Het uitgangspunt voor vetverbranding is in de eerste plaats het creŽren van een negatieve energiebalans.

 

Je moet meer calorieŽn verbruiken dan dat er binnen komt aan calorieŽn, dan pas verbrand je (veel) lichaamsvet.

 

Voeding is hier het meest cruciale element in, met alleen trainen red je het niet.

 

''Denk hier maar eens aan wanneer je het zoveelste handje rauwe ongebrande

noten op een dag naar binnen werkt, omdat het per slot van rekening het

label 'gezond' heeft.''  

 

Dit betekent niet dat je nu per direct niks meer moet eten of dat je een crashdieet moet gaan volgen (in principe allebei hetzelfde), want je lichaam is altijd

slimmer dan dat jij bent. CreŽer een negatieve energiebalans (door je energie-inname te verlagen, je verbruik te verhogen of een combinatie) die groot

genoeg is voor je lichaam om de vetreserves aan te spreken, maar klein genoeg om stap voor stap nog aanpassingen te kunnen maken.

 


 

Gerelateerde artikelen;

 

Stength & Conditioning; 10 must do things for power

 

The 22 rules to become strong and awesome!

 

The real gym rulez

 

Train like an athlete, part 1

 

Eerst de techniek, dan de progressie en vervolgens de overload

 

Sterker worden en spiermassa ontwikkelen 2.0 Maximale kracht

 

Kracht en explosiviteit ontwikkelen als onderdeel van de zes elementen

 

Waarom oefeningen gericht op explosiviteit 1.0

 

Waarom oefeningen gericht op explosiviteit 2.0

 

Sprinten als onderdeel van krachttraining? Absoluut!

 

Shortest lesson ever; Lift heavy and sprint!

 

Listen to your trainer & sprint like a man!

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL