[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]

 

[your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10        
 
 
 

PRoject [HYBRID STRENGTH & CONDITIONING]


 

 

Look good, be strong, be fast & be flexible

 

Je wilt sneller worden, maar je bent niet bereid om je zeer verdiende spieren op te offeren.

 

Je wilt sterker worden zonder mobiliteit te verliezen en/of misschien wil je breder worden zonder langzamer en minder atletisch te raken.

 

Als je deze ‘problemen’ ervaart is Hybrid Strength & Conditioning de oplossing voor jou!

 

Wat is Hybrid Strength & Conditioning?

 

Simpel gezegd integreert deze hybride training de meest effectieve trainingsmethoden (klassiek en modern) tot een effectievere,

efficiëntere en vollediger fitness systeem dat effectief blijkt voor het creëren van een functioneler lichaam dat zowel behendig

en sterk is!

 

Hybrid Strength & Conditioning herkent de sterke punten van verschillende trainingsmethodes en integreert deze naadloos in een

holistisch programma dat superieure resultaten biedt over programma’s die slechts één methode gebruiken, aangezien bepaalde

trainingsvormen voordelen voor specifieke fitness onderdelen hebben die in andere methodes ontbreken.

 

De manier waarop we onze programma’s ontwikkelen staan jouw specifieke trainingsdoelen niet in de weg en vermindert ook

de effectiviteit van de verschillende methoden die we gebruiken niet.

 

Het creëren van hybride trainingen uit bewezen methoden stelt ons in staat om onze sporters meer diverse en interessante

workouts te geven met snelle en indrukwekkende resultaten!

 

Voor wie is Hybrid Strength & Conditioning?

 

Onze benadering is een flexibel systeem dat iedereen van de beste hulpmiddelen kan voorzien om persoonlijke doelstellingen te

kunnen bereiken waar ze naar op zoek zijn door gebruik te maken van de beste beschikbare middelen.

 

Sporters gericht op het opbouwen van spiermassa gebruiken onze methode om mobiel, functioneel en pijnvrij te blijven, terwijl

ze zich richten op het vergroten van spiermassa, strakker worden en/of zich voorbereiden op een aankomende fotoshoot en/of

competitie.

 

Onze amateurs en (semi)professionele atleten maken gebruik van onze hybride training concepten om hun snelheid, explosiviteit

en conditie te verbeteren zonder spiermassa en kracht te verliezen!

 

Fitness fanaten en gym warriors gebruiken onze hybride training concepten om een veilige, leuke, uitdagende en dynamische

work out te volgen die ze helpt om spieren op te bouwen, vet te verliezen en atletischer te worden!

 

Wat is er anders?

 

Één van de grootste fouten die we bij veel (personal) trainers, fitness professionals en fitness fanaten zien is dat hun aanpak vaak

slechts eendimensionaal is, terwijl de doelstellingen van de sporters juist multidimensionaal zijn. In heel veel gevallen wordt voor het

gehele trainingsschema slechts de hypertrofie methode gebruikt en daardoor is er met name een gebrek aan oefeningen gericht op

kracht, snelheid en explosiviteit en er is een tekort/gebrek aan oefeningen gericht op de flexibiliteit en mobiliteit om (chronische)

blessures te voorkomen.

 

Deze laatste factor is misschien niet het leukste onderdeel van de training en je wordt er ook niet direct groot en sterk van maar het

is wel een heel belangrijk en cruciaal onderdeel van de training. Om (chronische) klachten en blessures te voorkomen moet je absoluut

veel aandacht besteden aan deze oefeningen waardoor je lang en gelukkig kunt blijven trainen.

 

Tijdens onze trainingen vanuit het EPTS systeem maken wij daarom ook gebruik van meerde trainingsmethoden. De max effort methode,

de repetition effort methode en de dynamic effort methode zijn de belangrijkste factoren. Daarnaast is er aandacht voor powerbuilding

en conditioning.

 

Burn fat + Build muscle + Get ripped abs = Same time

 

Afvallen (opgeslagen lichaamsvet verbranden), sterker worden en spiermassa ontwikkelen zijn de meest voorkomende doelstellingen

en nog steeds denken veel sporters en trainers dat je deze los van elkaar moet benaderen en dus apart moet trainen maar dat is

niet juist. Het trainen voor deze drie doelstellingen kun je prima combineren. Het is absoluut mogelijk om tegelijkertijd spieren op

te bouwen, sterker te worden en het lichaamsvet te verminderen.

 

Kennis is nodig

 

De voornaamste reden die wij tegenkomen waarom de meeste fitness professionals en fanaten geen verschillende trainingsdisciplines

integreren in een enkel trainingsmodel, is omdat ze simpelweg niet weten hoe ze meerdere trainingsaspecten naadloos in een alom-

vattend programma kunnen plaatsen zonder de effectiviteit van de verschillende gebruikte methodes te verliezen.

 

Ik kan je verzekeren dat als hybride fitness training op dezelfde slimme, systematische en progressief geplande manier wordt gebruikt

als hoe wij het aanleren bij performance u, je de resultaten zult ervaren waar je naar op zoek bent en dat dit de meest krachtige

trainingsmethode is die je ooit hebt gebruikt.

 

Ik weet dit, omdat we onze sporters en atleten nu al meer dan 10 jaar op deze manier trainen.

 

Hybrid Strength & Conditioning is het geheim van ons succes!

 

Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van trainingsschema's en daarbij maken wij zowel gebruik van onze ervaring als van de laatste

wetenschappelijke inzichten. Wij hebben reeds veel succes met diverse individuen mogen meemaken doordat we bij Eastside Performance

een objectieve en open trainingsaanpak hebben en we laten onszelf niet beperken door emotionele gehechtheid of persoonlijke voorkeuren

voor specifieke trainingsmethodes. Dit voorziet ons van het vermogen om een duidelijk begrip te hebben van het verschil tussen onze

favoriete trainingstoepassingen en de beste toepassingen voor de atleet.

 

Wij omarmen de unieke voordelen (en beperkingen) die de verschillende onderdelen van fitness training te bieden hebben en daarom

hechten we ons niet aan een enkele denkrichting en beloven we alleen trouw aan het succes van de cliënten en studenten waar we

mee mogen werken.

 

Het belangrijkste uitgangspunt van onze trainingen is het werken vanuit een vaste structuur die van te voren bepaald is.

 

De oefeningen met een perfecte techniek uitvoeren is geen pre maar een vereiste en wij maken geen gebruik van machines.

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL