SPORTSPECIFIEKE TRAINING VOOR DE JEUGD  ▪  ROMpspieren, flexibiliteit en mobiliteit  ▪  SNELLER EN STERKER WORDEN

KRACHTTRAINING voor kinderen  ▪  Explosiviteit, kracht, wendbaarheid en het reactievermogen vergroten  ▪  TRainingsmaterialen

 

 

 

 
 
 

ROMPSPIEREN (CORE STRENGTH TRAINING)

FLEXIBILITEIT EN MOBILITEIt (spieractiavtie oefeningen)


 

 

Binnenkort meer info ...

 

 

 

Door de juiste training worden kinderen daadwerkelijk sterker maar dit heeft voor het grootste deel te maken door een verbeterde samenwerking van de spieren; co÷rdinatie en techniek. Voordat de pubertijd zich aandient geeft krachttraining weinig resultaat wat betreft krachttoename en spiergroei omdat er nog geen sprake is van de hormonen (testosteron) die ook de spiergroei bevorderen.
 

Bij kinderen is het vooral belangrijk om te werken aan de flexibiliteit/mobiliteit en het sterker maken van de rompspieren. Dit zijn bij kinderen de zwakke punten en vooral de rompspieren zijn belangrijk. Elke beweging van het lichaam begint vanuit de rompspieren en deze moeten het lichaam in staat stellen goed en veilig te presteren, zowel in kracht als co÷rdinatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

ę PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL