wAAROM ELKE 6-8 weken een nieuw trainingsschema  ▪  high intensity interval training  ▪  TRAINEN VOOR EEN HOGE VETVERBRANDING

WAT IS DE BESTE OEFENING  ▪  trainen in bewegingsvlakken  ▪  voeding, schema's en energiebehoefte berekening  ▪  THE CHALLENGE

 

 

 

 
 
 

EFFECTIEVE training voor de schuine buikspieren;


 

 

 

Binnenkort meer info ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Back pain and disc damage can also result from overextending or twisting the lumbar spine during exercise (think rotating medicine-ball throws), says Jim Smith, CSCS, creator of the DVD series Combat Core Strength. When you engage in rotational movements — fast or slow — the rotation (and power) should occur and be generated from the hips and thoracic spine. Smith says he’s had many clients who have hurt their backs by rotating improperly in poorly supervised yoga classes. (For a smarter approach to spinal mobility, see ”Back in Trouble” in the January/February 2009 archives.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stop met het direct trainen van de schuine buikspieren

Core strength training, rompspieren, moet je integreren in je trainingsschema

Er mag geen rotatie worden gemaakt met alleen het bovenlichaam terwijl je je onderlichaam vast zet!

 

Hierboven zie je een overzicht van de buikspieren; hiervan is de rectus abdominus de bekendste, dit zijn namelijk de welbekende blokjes oftewel de six-pack. De schuine buikspieren, oftewel de obliques internus en externus, zijn daarnaast uiteraard ook goed bekend bij de sporters maar deze schuine buikspieren worden bijna altijd op de verkeerde manier getraind. Veelal worden weer de crunches en sit up's gedaan om de schuine buikspieren te trainen maar ook deze varianten zijn erg slecht en zorgen niet voor resultaat.

 

DIT GAAT ER FOUT BIJ HET TRAINEN VAN DE SCHUINE BUIKSPIEREN!

 

De interne en externe obliques, oftewel de schuine buikspieren, omvatten de rectus abdominis (rechte buikspieren) als een soort schilderijlijst.

Voor een mooie slanke taille moeten de schuine buikspieren goed getraind worden en duidelijk zichtbaar zijn maar deze spieren moeten niet te dominant worden want dan word je middel alleen maar dikker en breder; vergeet dus een oefening als de side bend's om je obliques te trainen!

Er is wel een uitzondering op deze oefeningen; In het geval dat je sportspecifieke & functionele buikspierkracht (romprotatie) nodig hebt voor een andere sport en het je niets uitmaakt hoe je lichaam eruitziet, dan kan je zeker zware side bends in je programma stoppen. Je zal meer kracht krijgen in je romp-rotatie, precies wat bijvoorbeeld een football lineman nodig heeft. Denk ook niet dat lichte side bend's of twists met een bezemsteel je taille mooi smal en gespierd maken, met deze oefening bereik je totaal geen resultaat!

 

 

De schuine buikspieren kun je uiteraard apart trainen, een zeer goede en effectieve oefening is de side bridge, maar het is beter om deze spiergroep indirect te trainen zodat de schuine buikspieren veel werk moeten verrichten als stabilisatorspieren; dit is tevens de functie van de schuine buikspieren; denk hierbij aan oefeningen als de squat, lunges en de deadlift en stop meteen met onder andere onderstaande oefeningen. Bij onderstaande oefeningen dwing je je wervelkolom in een onnatuurlijke vorm; net als bij de sit up's ontstaat tijdens deze oefeningen een bolle rug, daardoor ontstaat er veel te veel druk op de wervelkolom waardoor de kans op een blessure erg groot word. Dit is niet het enige nadeel; bij deze varianten die iedereen doet voor de schuine buikspieren is er ook een draaibeweging met het bovenlichaam terwijl het onderlichaam niet beweegt; dit is helemaal slecht voor de wervelkolom en de heupspieren!

Ik vraag mezelf altijd af waarom iedereen deze oefeningen toch blijft doen!

Dit soort oefeningen zorgen helemaal niet voor mooie resultaten, ze zorgen er alleen maar voor dat de kans op een blessure, bijv een hernia, zeer groot word. Bovendien zijn er veel effectievere oefeningen die sneller voor resultaat zullen zorgen en niet voor nekpijn en rugpijn.

  

Bookmark and Share

 
PERSOONLIJK BUIKSPIER PROGRAMMA AANVRAGEN; O.A. TWEE TRAININGSSCHEMA'S

 

Warming up schema

:

Stretch- en activatie oefeningen
Trainingsschema 1 : Week 1 t/m 6
Periodieke test : Na afloop van het eerste schema
Trainingsschema 2 : Week 6 t/m 12
Periodieke test : Na afloop van het tweede schema

 

Bovenstaand programma bestaat uit twee trainingsschema's en is gericht op het ontwikkelen van een sterk lichaam met een goede rechte houding en een sterke romp; Beide trainingsschema's bestaan uit effectieve oefeningen die zorgen voor sterke buikspieren en sterke rugspieren, kortom een sterke romp voor een sterk lichaam.

Dit programma bevat geen nutteloze crunches en sit up's die zeer slecht voor je wervelkolom zijn en deze oefeningen zorgen zeker niet voor de gewenste resultaten.

 

Een effectieve trainingsmethode

Doeltreffende en resultaatgerichte oefeningen voor de rugspieren en buikspieren

Een perfecte en sterke lichaamshouding

Een sterke basis waar de (explosieve) bewegingen beginnen

Sterke buikspieren

Sterke onderrugspieren

Géén honderden nutteloze crunches en sit up's.

Een duidelijke uitleg inclusief duidelijke foto's en plaatjes

 

Er kan een schema worden opgesteld met oefeningen die je in de sportschool kunt uitvoeren of er kan een trainingsschema worden opgesteld met oefeningen die je allemaal thuis kunt doen, zonder gebruik te maken van hulpmiddelen of toestellen.

De trainingsschema's zijn zeer duidelijk door het gebruik van foto's en/of illustraties en bij elke oefening staat een goede uitleg.

 


 

€ 25,00

 

incl. b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van het persoonlijke trainingsschema:

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit programma te willen bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van het programma; waarna u binnen 2-3 dagen het programma zal ontvangen.

 

Het trainingsschema word opgestuurd per post en u ontvangt het schema per e-mail in .pdf formaat.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit België een trainingsschema aan te vragen; 

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL