[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                               Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 

Mental power & continuous effort method!

It's not all about muscle power!


 

 

De meeste mensen duiken, zeker de eerste paar maanden, als een kip zonder kop vol gas de sportschool in, om vervolgens weer een

paar weken elders te verblijven omdat ze niet meteen effect zien of merken. Daarna gaan de trainingen vaak met up's en down's

want er is steeds weer geen resultaat! Dat dit niet helemaal de juiste manier van trainen is hoef ik niet uit te leggen, maar

waarom is dit veelal wel de praktijk?

 

Het gaat erom dat je over een langere periode van bijvoorbeeld een jaar, elke week zonder uitzondering 1 tot 3 keer per week traint.

 

De mindset/wilskracht die je moet kunnen blijven leveren is de belangrijkste factor van allemaal!

 

Ik noem dit ook wel de continuous effort methode en deze moet je absoluut kunnen toepassen! Altijd en overal!

 

Je kunt toegang hebben tot een geweldige gym met de beste coach ter wereld die de meest effectieve programma's voor jouw ontwikkeld

maar bij een gebrek aan structuur, consistentie en geduld (continuous effort) bereik je géén tot heel weinig aansprekende resultaten!

 

Blijf altijd minimaal eens per week trainen = Continuous effort = Sleutel tot succes!

 

Voor resultaat moet je gemiddeld drie keer week trainen maar dat is in de praktijk door diverse omstandigheden niet altijd mogelijk.

 

Blijf wel altijd minimaal eens per week trainen! Maak gebruik van de continuous effort methode, dat is de sleutel tot succes!

 

Accept the bad day's

 

 

Doorzettingsvermogen is een belangrijke eigenschap bij het behalen van doelstellingen want trainingen gaan niet altijd zoals jij zou willen.

 

Er zullen altijd 'slechte' dagen zijn maar hier moet je niet al te moeilijk over doen!

 

Accepteer deze dagen en doe wat je volgens het trainingsschema moet doen, maar het nemen van (extra) rust is ook niet verkeerd!

 

In vele gevallen is het nemen van (extra) rust zelfs beter dan toch trainen!

 

Wanneer je worstelt met een laag energie niveau en/of motivatie dan kan dit ook een signaal van het lichaam zijn om extra rust te nemen!

 

Rust uit, herstel en een dag later ben je weer fit!

 

Rule number 10;

 

 

Arnold = Succes = Rules = Break the rules

 

Het succes van Arnold Schwarzenegger is wereldwijd bekend en hij hanteerde de volgende regels;

 

"Trust yourself, break the rules, don't be afraid to fail, ignore those who doubt you, work your butt off & give something back!"

 

De boodschap is duidelijk en het hanteren van regels hoeft zeker niet verkeerd te zijn, helemaal niet als je er zelf in gelooft!

 

Met betrekking tot trainen en het behalen van resultaat en het niet oplopen van klachten/blessures en het kunnen volhouden van een

sport over een langere periode bestaan vele regels en richtlijnen!

 

Misschien wel teveel want daardoor raken veel sporters compleet de draad kwijt!

 

Geen tot weinig resultaat en/of stoppen met trainen is in vele gevallen het gevolg ... 

 

Always listen to Arnold!

 

 

But don't smoke a big Cuban cigar!

 

 

Gerelateerde artikelen;

 

The original gym rulez (part 1)

 

The original gym rulez (part 3)

 

Caution! You are doing it wrong!

 

General physical preparedness fase

 

Eerst de techniek, dan de progressie en vervolgens de overload

 

De strength standards & de game changer

 

De grote drie oefeningen voor elke sporter

 

Sterker worden en spiermassa ontwikkelen

 

Kracht en explosiviteit

 

Warming up

 

Squat en deadlift

 

Rust en herstel

 

De-load week

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL